dimarts, 12 d’octubre del 2010

Al poble dels nubis a Aswan.


Passejant pel Nil en una Faluca...



Avui pel matí hem fet una sortida que no te res a veure amb els faraons. Primer un passeig en faluca i després hem anat en una motora de passeig a veure un poble dels Nubis, passant pel que va ser la primera catarata del Nil abans de la contrucció de la presa d’Aswan. Arribem a una platja on ja ens esperen els venedors de torn i allà pugem a uns camells que ens porten fins el poble nubi. Ha estat una sortida diferent i xul·la. Fins i tot hem anat a classe on ens han ensenyat l’alfabet àrab i com s’escriu el nostre nom.
Després de dinar hem anat a veure la cantera d’on els egipcis antics treien els blocs de granit. Encara es pot veure un obelisc inacabat de l’época de la reina Hatshepsut (ja fa un fotimé d’anys). Després ens han portat a la presa d’Aswan per explicar-nos quatre coses de com es va fer i fer algunes fotos més.
Aquest vespre un altre plat fort del viatge. Hem anat al Temple d’Isis de Philae, ara en una altra illa ja que el van transportar per treu-re’l de l’aigua per la construcció de la presa. L’arribada a l’illa d’Agilkia, de nit en barca, amb el temple il·luminat és d’una plasticitat brutal. Veurem l’espectacle de so i llum. A mi m’ha decebut una mica, esperava poder visitar l’interior del Temple però gairebé no hi hem entrat. Tornem al barco, sopem i tornem a sortir al bazar.

Como se nota que hoy Marçal no puede hacer de “petete“, pronto ha acabado.
Hoy ha tocado una zona de reserva natural, un poblado nubio (desplazados de sus tierras para poder construir la presa de Aswan), me ha encantado pasear entre  vegetación exuberante y de una belleza increíble, me lo imaginaba antes de la presa y tuvo que ser una pasada pues era una zona de rápidos.
Al llegar a la playa me he bañado en el río y no en un río cualquiera, no, en el NILO, que guai!, el agua fresquita, vamos todo un placer para el body, DIOS MIO PORQUE TODOS LOS DIAS NO PUEDEN SER IGUAL!!!!.
 El paseo en camello ha estado bien, el mío se llamaba Alonso, el de la chica de detrás Ferrari la verdad es que son divertidos los camelleros, su saludo es Hola Coca Cola!, las chicas somos  Letizias, Pantojas o Maria de la O...
 En el poblado he probado el Carcaré, una bebida hecha con la flor del Hibiscus que estaba riquísima, en la casa ha sido divertido ver a un niño como el Tiago pero en egipcio que jugaba con una tortuga y de repente saca una pistola de juguete y empieza a dispararle PIANG!, PIANG!..., luego saca un globo y lo tira a una especie de foso donde había cocodrilos pequeñitos y no tan pequeñitos...que susto los pobres cocodrilos cuando ha explotado el globo, la madre tenía un ojo en el niño y otro en el tatoo de henna que me estaba haciendo.
 Si los obeliscos en los templos impresionan, ver  como y donde se construían es alucinante, imaginar que se tiene que tallar la piedra, que no se rompa, desplazarlo hasta el templo en las barcas de aquella época y encima ponerlos de pie me deja sin energía.
 Como Philae le ha sabido a poco a mi faraón particular, el guía que por cierto hay que decir que es un gran profesional nos organizará una visita de día.
 Al bazar hemos ido en grupo, toda una experiencia, paradas de especias de colores vivísimos, vendedores que te decían VIVA FRANCO!, después me entere por el guía que lo dicen para cabrearnos cuando no compramos, la fama de los catalanes también ha llegado aquí, dicen CATALANO TACAÑO!, que hi farem.
 Estuvo también divertido cuando nos sentamos en un tipo de bar dentro del bazar y se pidieron una cachimba entre varios, una chica del grupo nos dio una lección sobre cachimbas usos y maneras que nos dejó boquiabiertos a todos.
 A dormir y mañana más.





La Joana banyant-se al Nil... què valenta, amb la de cocodrils que hi deu haver!

























No em direu que no sembla una beduina damunt d’aquest camell! Quin estil!




Al poble Nubi, la Joana s’està fen un tattoo amb Henna, una polsereta amb la clau de la vida i l’ull d’Horus.




A classe ben aplicats aprenent la lliçó!



Llàstima que ens havíem deixat els Vales de descompte a casa! Casundena!





















La cantera de granit i l’obelisc innacabat a Aswan.





















Damunt la Presa d’Aswan.





















El Temple d’Isis de Philae arribant de nit en barca.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada